IN ABSENTIA – “The Wrong” Biennial Pavillion

/* Italiano */

IN ABSENTIA

The Wrong Biennial Pavillion

Sì, The Wrong Digital Art Biennale si svolgerà in tutto il mondo in varie località e luoghi fantastici. Lontani anni luce dal glamor di convention sfolgoranti, stiamo organizzando il nostro padiglione con una piccola lente che scruta le connessioni tra Arte e Scienza.

In uno scenario da post-anthropocene vi invitiamo a superare le rigide frontiere disciplinari nel nome di una noosfera popolata da sistemi complessi non-lineari. Una conoscenza situata significa conoscenze specifiche e più flessibili. Noi creeremo le nostre.

Sedi

In quattro mesi saremo ospitati con i nostri talk, panel e workshop con artisti e ricercatori. Al momento, saremo nella provincia di Foggia, Roma, Bologna.

Media

papers, audiovisivi, sound art, realtà virtuale, realtà aumentata, speculative media, net art, arte ascii, media interattivi, camera oscura digitale, arte intermediale, illustrazione digitale, infografica, bioarte, media obsoleti, libri animati.

Potenziali sottotemi

interaction design, digital storytelling, e-literature, user experience, creative coding, speculative fiction, media locativi, tesi hockney-falco, archelogia dei media, teoria de Broglie–Bohm, ecosemiotica, semasiografia, geometrie sacre.

Possibili seminari

soundmapping, soundwalking, fotocamere autocostruite, fenachistoscopi, telefonoscopi,,fantasmi di pepper, anaglifi performance audiovisive, estrazioni del dna, cimatica. Abbiamo dimenticato di menzionare anche una camera a nebbia fatta in casa?

Siate pazienti, siamo presi da rrichieste di patrocinio e moduli da firmare, ma vi faremo sapere quanto prima.

Nessun modulo Google da compilare per ora, basta inviare un’e-mail vecchio stile con il titolo del vostro progetto e la relativa scheda tecnica a submissions@inabsentia.it, menzionando il modo in cui il vostro lavoro può creare relazioni all’interno del concetto della call. In caso di audiovisivi, basta collegarli su vimeo. Le immagini digitali dovrebbero essere di circa 1900 pixel di lato maggiore e così via. Qualunque formato scegliate, ricordate che il prodotto finale dovrà essere internet-friendly e accessibile da piccoli dispositivi come smartphone e tablet.

Siate creativi, condividete.

/* English */

Yes, The Wrong Digital Art Biennale is going to take place worldwide in fantastic venues. Light years away from glamorous dazzling conventions, we are organising our pavillion through the scope of Art and Science.

In a post-anthropocene scenario we invite you to overcome disciplines rigid borders towards a noosphere populated of nonlinear complex systems. A situated knowledge means more flexible specific knowledges. We will create ours.

Locations

In four months we will being hosted with our artists and scientists talks, panels and workshops in Foggia area, Roma, Bologna [Italy].

Media

papers, sound art, av works, virtual reality, augmented reality, speculative media, net art, ascii art, interactive media, digital darkroom, intermedia art, digital illustration, infographics, bioart, obsolete media, motion books.

Potential subthemes

interaction design, digital storytelling, e-literature, user experience, creative coding, speculative fiction, locative media, hockney–falco thesis, media archaelogy, de broglie–bohm theory, ecosemiotics, semasiography, sacred geometry.

Possible workshops

soundmapping, soundwalking, sustainable cameras, phenakistoscopes, telephonoscopes, pepper’s ghost, anaglyphs, av performances, dna extraction, cymatics. Did we forget to mention also an in-house cloud chamber?

Please be patient, we are overwhelmed by patronages requests and forms filling, we will let you know.

No Google form to fill for now, just send an old-fashioned email with your project title and datasheet to submissions@inabsentia.it, mentioning the way your work can spark relationships within the call concept. In case of AV works just link them on vimeo, digital images should be not less than 1900 px wide and so on. Whatever format you may choose, bear in mind they will have to be internet-friendly and accessible by smartphones and tablets.

Be creative, share

Francesca Giuliani, Lino Mocerino